Home » » SPRM semakan daftar mengundi

SPRM semakan daftar mengundi

Assalamualaikum!~


nur ikaa

Korang dah buat semakan daftar mengundi. Ikaa baru firstime nak rasa macam mana mengundi tue, dulu selalu teman mak je. Tapi kali ini, ikaa dan mak sama-sama pergi mengundi. Agak-agak kan rosak ke x erk kalau ikaa yang pangkah. hmmmm..

Syarat-syarat layak mengundi :

(a)
seorang warganegara Malaysia;
(b)
telah mencapai umur 21 tahun;
(c)
bermastautin di bahagian pilihan raya yang ingin didaftarkan; dan
(d)
tidak dihalang / hilang kelayakan oleh undang-undang yang berkuat kuasa

Jika menepati semua syarat di atas, sila ke laman web SPRM 
1. Klik pada semakan daftar pemilih
2. Masukkan no kad pengenalan anda dan klik reset.

So akan kuar begini, itu kalau korang dah daftarlah. Kalau belum daftar lagi bolehlah pergi mana-mana pusat pendaftaran Suruhanjaya Pilihan Raya yang berdekatan dengan anda.

http://bakul2011.blogspot.com

5 kaki komen ✿:

  1. samela kite pun br petame kali nk g mengundi nanti :)

    ReplyDelete
  2. saya baru 17 tahun.. tak boleh mendaftar lagi

    ReplyDelete
  3. @Boni Kacak hahaha ngek laa boni nie..pdahal dh bkali p ngundi..17 laa sgt :p

    ReplyDelete
  4. umur xjejak 21 tahun :) awet muda nieeeee.. hehee

    ReplyDelete

Terima kasih untuk komen yang berharga anda, datang lagi.

Google+ Followers

 
Support : Bakul2011.com
Copyright © 2013. bakul2011.com - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger